Egyedül igen nehezen (a BM suránál talán jobban) szintelő karakter, páratlan értékű háború-résztvevő, könyvei aránylag olcsóak.
A ~2009 eleji változtatásokkal sokat veszített taktikai értékéből, PvP-ben sokszor közelharcra kényszerül, melyből csak mérgezett nyíllal, vagy néha azzal sem tud kitörni.
VIT és ÜGY keverékéből kezdjük, a ERŐ-t jobb hanyagolni míg ezek be nem telnek, mert így egyszerre érünk el jó védelmet (magas def. + kitérés együtt) és sebzést. Amíg a ÜGY tele nincs, VIT-ből maximum feleannyit adjunk, ha lehet, kevesebbet. INT-ből csak annyit érdemes adni (ha szükség van rá egyáltalán), hogy egy párbajra elég legyen a MP.
A tűznyíl van nagy divatban, de a sikeresebb íjászok inkább mérgezett nyíllal kezdenek. Sebzése kicsit gyengébb, de többet ér a bénítás, a fellökés és a növekvő mérgezési esély miatt. Második-harmadiknak a tűznyíl és ismétlőlövés a szokás, a nyílesőt szidni szokták (a játékban 1-2 készség sajnos egyszerűen Gyenge.). A ”pehelykönnyű lépések” kizárólag sok ponttal/master szinten használható, de ne várjunk nagy száguldozást. M4-en +33 sebességet jelent összesen, ami a 46 mp-s újratöltésből 31 mp-ig működik. Át kell gondolni, ér-e ez 17-20 pontot. Yangot lopni mindenesetre megteszi Jó sebességbónuszok mellett fölöslegessé válhat, mivel 200 futósebességnél többet nem kezel a játék!
A skill-lövések ereje a távolsággal durván csökken! A tűznyíl, méregnyíl a célpont melletti területre csak gyengén sebez!
Ezek, és a taktikai változások miatt érdemes átgondolni, a gyenge nyíleső, vagy a néha haszontalan pehely legyen az utolsó M.
A íjász jellege miatt csak PvP-re érdemes hegyezni a karaktert, szintelni karddal, vagy partyban íjas szörnygyűjtéssel jobban tud.
Közelharc-fegyvere általában a kard - a harci ló megszerzése után sokat könnyít a fejlődésen. A tőr nála kb. semmire sem jó.
Mint minden PvP-karakter, előbb-utóbb testharcos másodkarakterre kényszerül, pénzszerzés miatt. Magasabb szinten érdemes ráállnia a boss-ok vadászatára, mérgezéssel.